Generelle oplysninger
Juridisk navn: Luxobeauty.dk, ejet af Space to Grow
CVR-nr. 44300001
Adresse: Slotsvej 25, 6510 Gram
E-mailadresse: ordre@luxobeauty.dk
Telefonnummer: 27 12 12 89
Betaling
Hos Luxobeauty.dk modtager vi følgende betalingskort:
Dankort, Visa Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, Maestro og Diners.
Andre betalingsmuligheder:
MobilePay, Apple Pay, Google Pay og ViaBill.
Når du køber et eller flere produkter hos Luxobeauty.dk hæves beløbet først på dit kort, når varen afsendes fra vores lager. Har du valgt at afhente din pakke på vores lager, hæves beløbet fra dit kort, når pakken er klar til afhentning og du har modtaget en e-mail omkring dette.
Alle priser på vores varer er inklusiv moms og andre eventuelle afgifter.
Eventuelle ekstra afgifter vil først blive udregnet, inden du er klar til betaling. Disse afgifter kunne for eksempel være fragt. Disse afgifter vil fremgå tydeligt inden du gennemfører betalingen.
Alle priser på webshoppen er angivet i DKK.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Luxobeauty.dk. Dog kan du handle hos os, hvis du har indhentet en værges accept, eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Når du gennemfører et køb på Luxobeauty.dk, modtager du, på den e-mail adresse du har opgivet, en ordrebekræftelse fra os. I den ordrebekræftelse kan du se detaljer omkring din ordre. Dette er en kvittering på det eller de produkter, du har købt på Luxobeauty.dk. Du vil ikke modtage en fysisk kvittering sammen med din ordre, men du vil altid kunne finde din ordrebekræftelse frem på din e-mail. På den måde slipper du for at gemme på kvitteringen, hvis der skulle være et problem med ordre. Dette sparer vores natur for et unødigt forbrug af papir.
Levering
Hos Luxobeauty.dk anvender vi fragtselskaberne DAO samt GLS og vi leverer kun pakker indenfor Danmark. Leveringstiden på vores pakker er 1-3 hverdage, dog kan der forekomme længere leveringstid i travle perioder.
Du kan vælge imellem følgende fragtmetoder:
daoSHOP:
DAO, til pakkeshop: 29 kr. (Opnå gratis fragt ved køb over 599 kr. )
daoHOME:
DAO, med omdeling til privatadresser: 39 kr.
GLS Privat:
GLS, med omdeling til privatadresser: 90 kr.
GLS Pakkeshop:
GLS, til pakkeshop: 39 kr.
Hvad er en pakkeshop?
DAO og GLS er begge fragtfirmaer, der primært leverer til udvalgte lokationer (pakkeshops) landet over. Det kan for eksempel være Kvickly, Bog & Ide eller 7 eleven.
På DAO og GLS’ hjemmesider kan du finde den pakkeshop, der er nærmest dig.
Hvornår kan jeg hente min pakke?
Har du angivet dit mobilnummer, kommer der en SMS til dig, når pakken ankommer i pakkeshoppen. Derudover vil du altid modtage en e-mail, når pakken er klar til afhentning. I denne besked vil der også være information omkring, hvor længe de opholder pakken i pakkeshoppen. Som regel skal du hente pakken inden 7 dage, fra du modtager besked omkring, at pakken er klar til afhenting.
Leveringstidspunkt?
Hos Luxobeauty.dk får du hurtig levering inden for 1-3 hverdage dog med forbehold for travle perioder, hvor der kan forekomme længere leveringstid. Har du bestilt din pakke til en adresse på en ikke brofast ø, så kan der forekomme længere leveringstid end de 1-3 hverdage.
Vi sender alle vores pakker med GLS. Luxobeauty.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos vores pakkedistributører.
I det tilfælde, at en vare ikke kan leveres som anført eller ved eventuelle lagerfejl, vil vi kontakte dig på den e-mail du har angivet ved bestilling.
Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved ordre@luxobeauty.dk eller på telefon 27 12 12 89. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, hvilket betyder at du selv betaler egne forsendelsesomkostninger i forbindelse med returneringen. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Du er som kunde berettiget til at få tilbagebetalt hele beløbet du har betalt for dine varer inkl. vores forsendelsesomkostninger, altså den fragt du som kunde betaler når du lægger en ordre hos os. Luxobeauty.dk dækker altså kun den fragt du har betalt da du bestilte dine produkter, og ikke den fragt du betaler når produkterne sendes retur til os.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 110 kr.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Vi gør opmærksom på, at du som kunde mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varen, som af den årsag ikke vil være egnet til at blive returneret. Har du ikke brudt forseglingen har du selvfølgelig de 14 dages fortrydelsesret.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne i forbindelse med dit køb (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Adresse: Slotsvej 25, 6510 Gram
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere varen personligt på ovenstående adresse, efter aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Adresse: Slotsvej 25, 6510 Gram
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, telefonnummer. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi forstår og respektere vigtigheden af privatliv på internettet og ønsker derfor ikke at afsløre information omkring vores kunder til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi ønsker under ingen omstændighed at sælge hverken kundens navn, e-mailadresse, telefonnummer eller kreditkortoplysninger til en tredjepart uden kundens forudgående tilladelse.
Personoplysningerne registreres hos Luxobeauty.dk, ejet af Banegaarden by Hair Academy og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på Luxobeauty.dk er Nicoline Nielsen.
Som registreret hos Luxobeauty.dk, ejet af Banegaarden by Hair Academy, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: ordre@luxobeauty.dk
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på ordre@luxobeauty.dk eller kontakte os på tlf. 27 12 12 89.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt;
https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 22. oktober 2024